reklama

Finančná gramotnosť?

Nie je to tak dlho, čo som začal uvažovať o financiách, ich spravovaní a veciach s tým spojených. Ani neviem čo to mňa, nadšeného informatika, vlastne napadlo. Ale niet sa čo diviť, staranie sa o financie začína byť stále pálčivejšie, človek sa chce osamostatniť a tak musí počítať. Počítať s budúcnosťou a tým, že v dnešnom svete všetko niečo stojí. Tiež ma k tomu mohla dokopnúť v podstate pracovná ponuka (spojená s pre mňa zaujimavou možnosťou niečo sa naučiť) a prečítanie knihy od Roberta T. Kiyosakiho. Asi toto všetko ma presvedčilo, že finančná gramotnosť je jednoducho dôležitá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Neviem si predstaviť, ako by moje svedomie prežilo zakladanie rodiny, pokiaľ by som ju nevedel zabezpečiť. Neviem si predstaviť svoj život plný otročenia kôli almužne. Vedel som to už dávno, na strednej škole, keď som prvý krát začal so spolužiakom plánovať založenie firmy ale nevedel som ako. Vedel som, že chcem, ale nevedel som, ako sa vymamiť z kolotoča, ktorý je dnes bežný – škola, práca, dôchodok. Nič medzi tým, žiadny voľný čas, žiadna možnosť sa realizovať, jednoducho prázdnota.
Na tomto pocite väčšina ľudí skončí a ja sa im nedivím. Nie sme naučený myslieť finančne, nie sme naučený robiť niečo iné, ako pracovať. Ja by som to tiež zabalil nebyť toho, že ma dokopali takto nahromadené udalosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smutné je, že málokto naozaj vie, ako sa vo finančnom trhu pohybovať. V banke si nechá nahučať hocijakú kravinu a potom sa diví, kde mu miznú peniaze. Sám všetko rozfláka na hlúposti, nepracuje na zvyšovaní majetku a čuduje sa, odkiaľ majú tí bohatí peniaze a považuje ich za mafiánov. Na škole nás toto nenaučia (ešte stále sú vám schopní vtľkať do hlavy, že sa treba dobre učiť, spraviť si vysokú a potom budete zarábať veľa peňazí, tak čo čakáte?). Tak kde sa to naučíme? Žial, musíme sami chcieť, sami sa učiť. Sú inštitúcie, ktoré s finančným plánovaním ľuďom pomáhajú, ale ako som si všimol, málokto im dôveruje. Ľudia sú skeptickí v tom, aby si od niekoho nechali kafrať do financií. Ale tým sa pohybujú v začarovanom kruhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo chcem týmto všetkým vlastne povedať? Je to len krátka úvaha a výzva pre ľudí, aby nad svojimi financiami, nad budúcnosťou rodiny a slobodou, začali uvažovať. Dnes už síce nikto nikomu nemôže dať okovy, ale naše výplatné pásky a strach z toho, že o zamestnanie prídeme sú oveľa účinnejšie. Ľudia sú často pre peniaze ochotní spraviť hocičo a takéto dobrovoľné otroctvo mi príde ešte horšie, ako to vynútené. Kým si nevšimneme, že sme manipulovaní, nemáme sa tomu ako postaviť.Tento, jemne agitačný, článok je trošku z iného súdka ako tie predošlé. Ale hádam sa bude páčiť aj tak (koniec koncov, na to sú komentáre, nech viem, či má niečo podobné ešte zmysel písať ).

Michal Grečner

Michal Grečner

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Informatik z povolania, začínajúci podnikateľ z presvedčenia. Mĺkvosť a poslušnosť strojov krásne vyvažuje kontakt s nevyspytateľnými a jedinečnými ľuďmi. Zároveň som večný snílek konfrontovaný s krutou realitou. A to ostatné o mne snáď nájdete na blogu. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťFinancieTechnikaEventyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu